2011. február 3., csütörtök

The Legend of Hell House (1973)



Már régóta szemeztem ezzel a filmmel, de most behoztam a lemaradásomat.
Mr. Deutsch megvásárolja a hírhedt BeLasco-házat, amit mindenki csak úgy emleget: Hell House. A ház méltó erre a névre, hiszen sok ember lelte benne halálát. Az emberek szerint ugyanis a kastélyban a mai napig BeLasco szelleme kísért. Mr. Deutsch felbérel egy fizikust, egy médiumot és egy férfit, aki az egyetlen azok közül, akik a házba léptek és élve távoztak onnan. Ennek a három illetőnek a feladata, hogy utánajárjon a legendának és megtisztítsa az épületet.
Szeretem a kísértetházas filmeket és erről a régi klasszikus angol horrorról sem vagyok rossz véleménnyel. Az alkotás atmoszférája már az első perctől megfogott, mikor hőseink a kastélyba értek. A hangulattal semmi gondom nem volt, viszont a történettel akadt egy kis bajom. A vége ugyanis nagyon nem az lett, amire számítottam. Pontosabban nem volt konkrétum, amit kigondoltam volna tetőpontnak, de olyat kaptam a végére, ami kicsit nálam lerombolta a film egész varázsát. Nem tudom; ez a végkifejlet nálam nem jött be igazán. De még ettől függetlenül is jó filmnek tartom, mert tartalmaz baromi jó jeleneteket, mint például a médium által tartott szeánsz. Azon még az én pulzusom is eléggé megnövekedett. Csodás volt.


IMDb

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése