2011. június 11., szombat

The Invisible Man (1933)

A '30-'50-es években készült filmek közül keveset sikerült megnéznem eleddig. Újabb kis szál, amit fonnom kell tovább és tovább.
Az Invisible Man az angol író, H. G. Wells 1897-ben megjelent azonos című regényéből készült. A film rendezője James Whale, akinek a nevéhez olyan filmek is fűződnek, mint a '31-es Frankenstein Boris Karloff-fal és a Bride of Frankenstein.
Jack Griffin gyakornokként tanul, dolgozik és tevékenykedik kutatótársával, Kemp-pel egyetemben a neves Dr. Cranley mellett. Griffin egy egyedülálló titkos kísérleten dolgozik: a láthatatlanná válás titkát kutatja. Sok idejét és energiáját "siker" koronázza. Azonban a láthatatlanság ellenszerét már nem tudja megfejteni, a folyamatot visszafordítani képtelen. Viszont szerzett képességét igencsak használja - másokra nézve nem éppen jótékony célokra. Ijesztget, fenyegetőzik, baleseteket okoz, gyilkol. A szérum borulttá és agresszívvá teszi - világuralmat akar.
A regényt még nem volt alkalmam elolvasni, viszont ezen mozgóképes feldolgozását zseniálisnak tartom, imádtam az utolsó percéig. Izgalmas, humoros, a főszereplőt megformáló Claude Rains fergeteges alakítást nyújt. Amin pedig nagyon megdöbbentem, az Jack láthatatlan állapotának tényleges "megjelenítése". A film keletkezési évét tekintve nem gondoltam volna, hogy ennyire tökéletesen meg tudják majd oldani ezt a dolgot. Ezzel kapcsolatban többet kaptam, mint eleve vártam. Ha belegondolok abba, hogy korunkban néha mennyire pocsék technikákat alkalmaznak a filmkészítésnél, szinte felháborodok.
Az Invisible Man kellemes szórakozás, nemcsak horrorfalóknak. Bátran ajánlom mindenkinek, és arra is mernék fogadni, hogy aki megtekinti, máskor is elő fogja venni. Én biztos így teszek.

IMDb

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése