2011. június 11., szombat

Macabre (1980)

Lamberto Bava olasz rendező, a giallo műfaj megteremtőjének, Mario Bava-nak fia. Lamberto horror filmjei közül talán a Démonok 1. és 2. az, amik a legismertebbek. Találkoztam pár írással, megjegyzéssel az interneten, amiben a hozzászóló Dario Argento-t jelölte meg ezen filmeknél, mint rendező. Megragadom most az alkalmat és kijelentem, hogy NEM, a Démoni 1-2 filmeket nagyon nem Argento rendezte. Ő producerkedett és a screenplay megírásában tevékenykedett, a rendező ott is Lamberto Bava. Ugyanúgy, mint ennél a műnél is.
Jane Baker 2 gyermekes középkorú hölgy, aki csalja a férjét. Egy ilyen találka azonban rosszul ér véget, ugyanis az addig otthon egyedül hagyott gyerekekkel tragédia történik: June lánya, Lucy vízbe fojtja kisöccsét. Főszereplő hölgyünk mikor hírt kap erről, szeretőjével hamar kocsiba vágódnak és a házhoz indulnak. A haza tartó úton azonban újabb csapás éri June-t: a nagy sebesség miatt megcsúszik az autó és June szeretője fejét vesztve szörnyethal. June a történtek miatt elmegyógyintézetbe kerül, ahonnan 1 év múlva kerül ki újra a világba. Az újrakezdés nem könnyű, a traumákat pedig nem tudni, hogy June mennyire volt képes feldolgozni egy év alatt...
A klasszikus VHS-korszakban a Macabre nálunk is megjelent, méghozzá Hátborzongató címen. És ez a cím nagyon is helytálló. Fantáziám és ízlésem szerette ezen film bizarrságát: mint a cselekményben, mint pedig a látványvilágban. June, a hűtlen és érzelmileg teljesen labilis karakter megérintett...talán azonosulni is tudtam vele. Volt egy másik szereplő is, bizonyosan egy vak fiatal férfi - akinek nagy szerepe van a filmben, ő is váltott ki belőlem érzelmet: együttérzést, sajnálatot. Ő kifejezetten szimpatikus volt(bár a kék szemétől néha a hideg rázott ki). Akit képtelen voltam bevenni, az June sunyi, alattomos kislánya: Lucy. Benne olyan tulajdonságok voltak megtalálhatóak, amiket a mai emberekben is rühellek és piszkosul utálok. Idegességet váltott ki belőlem, ha megjelent a képernyőn, ami paradox módon még jobban fokozott engem. Egyetlen kis hiba volt a filmben, de ezt saját magam okoztam önmagamnak: a csattanó nekem nem "csattant" sajnos, abban a bizonyos első pillanatban megéreztem, mi is a nagy titok.
A Macabre kötelező darab a horror rajongóknak. Az olasz horror fanoknak pedig egyszerűen házi feladat!

IMDb

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése